Drugi projekti

  • projekt Uvajanje drugega tujega jezika v OŠ– projekt se postopno zaključuje. V letošnjem šolskem letu ne bo več drugega tujega jezika italijanščine v 7. razredu, nadaljeval pa se bo v 8. in 9. Razredu.

 

  • projekt OBNOVLJIVI VIRI ENERGIJE V PRIMORSKIH OBČINAH (vodja Marija Štemberger) – Projekt je dvoleten, vendar bomo nadaljevali delo iz prejšnjega leta in pripravili tehniški dan na temo energije za učence od 1. do 9. razreda.

 

  • EPI READING BADGE (vodja Nataša Zidar): projekt angleške bralne značke. Projekt poteka od 4. do 9. razreda, cilj je izboljšanje bralnih navad učencev v tujem jeziku.

 

  • Projekt »RASTEM S KNJIGO 2015« (koordinator Brigita Boštjančič Baša): projekt je del sistematične podpore razvoju bralne kulture na različnih starostnih stopnjah, ki ga podpira Ministrstvo za kulturo, Ministrstvo za šolstvo in šport ter Zveza splošnih knjižnic. Šola bo ob sodelovanju kulturnega koordinatorja Brigite Baša Boštjančič pripravila program izvajanja projekta, učenci 7. razreda pa bodo v okviru pouka obiskali osrednjo splošno knjižnico v Il. Bistrici, kjer jim bodo knjižničarke predstavile delovanje knjižnice ter podarili na javnem razpisu izbrano izvirno mladinsko leposlovno delo.

 

  • projekt »O2 za vsakega« je mladinsko voden in mladinsko izvajan projekt, ki ozavešča mlade med 12. in 19. letom o negativnih učinkih aktivnega in pasivnega kajenja ter o nemoralnih marketinških prijemih tobačne industrije. V delavnice bodo vključeni učenci 7. razreda.

 

  • Policist Leon svetuje (vodja Nataša Zidar) – v povezavi s Policijsko postajo Il. Bistrica bomo v 5. razredu izvedli omenjeni projekt.

 

  • projekt Pasavček – glavni namen je večja varnost otrok med vožnjo in spodbujanje k uporabi otroških varnostnih sedežev in varnostnih pasov. Projekt Pasavček bo potekal od oktobra 2014 do maja 2015.

 

  • projekt  Simbioza @ e-pismena Slovenija (vodja Stanka Benigar) Že 2 leti smo se vključeni v vseslovenski prostovoljski projekt in zaradi dobre izkušnje, bomo nadaljevali tudi v letošnjem šol. letu. Od 21. do 25. oktobra bodo mladi prostovoljci učili starejše občane, kako uporabljati računalnik in internet. Delavnice bodo hkrati potekale na različnih lokacijah po vsej Sloveniji, med drugim tudi v naši računalniški učilnici, vodili pa jih bodo naši bivši učenci, ki obiskujejo srednjo računalniško šolo in učiteljica računalništva Stanka Benigar. Nad projektom, ki temelji na medgeneracijski solidarnosti, so navdušeni tako mladi, ki se preko prostovoljstva učijo pomembnih življenjskih vrednot, kot starejši, ki s tem spoznavajo svet  svojih otrok in vnukov ter se vključujejo v vseživljenjsko učenje, ki zvišuje kakovost življenj. Glavni namen je omogočiti starejšim pozitivne izkušnje z računalniško tehnologijo, okrepiti njihovo samozavest in jih motivirati za nadaljnje učenje ter uporabo računalnika in interneta.

 

  • Vseslovenski projekt Planetu Zemlja prijazna šola-vrtec 2014/2015 (vodja Mirjam Vrh) že tri šolska leta smo nosilci naziva Planetu Zemlja prijazna šola in vrtec. Tudi letos se bomo potrudili, da si pridobimo ta naziv. Cilj Planetu Zemlji prijazne šole/vrtca je razumevanje in razvijanje trajnostnega razvoja v vseh porah delovanja. Zato morajo – skladno s svojo pristojnostjo – vsi zaposleni privzeti okolju prijazen način življenja za bolj zdravo in ekonomično delovanje celotnega zavoda (šole in vrtca) in se aktivno vključevati tudi v okoljsko odgovorno delovanje lokalne skupnosti, svoja znanja pa širiti navzven.
  • Dodatni kriteriji so še, da se šola ali vrtec vključi še vsaj v dva različna projekta na nacionalnem oz. evropskem nivoju. Mi smo si izbrali:
  • Eko beri (šola in vrtec) – cilj je, na otrokom dopadljiv in najmlajšim primeren način prenašati vsebine okoljskega značaja v njihovo zavest,
  • Eko generacija (šola) – cilj je, na otrokom dopadljiv način zbuditi njihovo zanimanje za naravo, pomen odnosa do nje, tudi kritičnega opazovanja in prenosa tega v novinarske žanre.

 

  •  Projekt »SHEMA ŠOLSKEGA SADJA IN ZELENJAVE« (vodja Vera Frank):
  • SŠSZ (Shema šolskega sadja in zelenjave) je promocijski ukrep Skupne kmetijske politike EU v sektorju sadja in zelenjave.
  • Namen tega ukrepa je:
  • spodbuditi trend porabe sadja in zelenjave
  • omejiti naraščanje pojava prekomerne telesne teže in debelosti pri otrocih, ki prav tako povečuje tveganje za nastanek številnih kroničnih nenalezljivih bolezni sodobnega časa.
  • Sadje in zelenjava predstavljata pomembno skupino živil v uravnoteženem jedilniku vsakega posameznika. Znano je, da prebivalci Slovenije v dnevni prehrani ne zaužijemo priporočenih vrednosti sadja in zelenjave, kar pogosto vpliva kot dodaten dejavnik pri pojavu številnih kroničnih obolenj in prezgodnje smrti.
  • Tako sadje kot zelenjava v svoji sestavi vključujeta visok delež vode, prehranske vlaknine in drugih zaščitnih snovi (vitamini in minerali), ki pomembno vplivajo na zdravje. V prehrani sta zaželena sadje in zelenjava pridelana pri lokalnih pridelovalcih, ki prideluje hrano na naravi, človeku in okolju prijazne načine. Študije namreč kažejo, da lokalno pridelano sadje in zelenjava vsebuje večje količine hranljivih snovi v primerjavi z živili, ki so bila skladiščena in transportirana daljši čas. Pri teh živilih se namreč bistveno zmanjša njihova hranilna, biološka vrednost ter kakovost.
  • Po uredbi lahko ponujamo naslednje vrste SVEŽEGA sadja in zelenjave:
  • Jabolka, paradižnik, hruške, lubenice, marelice, jagode, češnje, ameriške borovnice, breskve in nektarine, rdeči in črni ribez, slive, korenje, grozdje, paprika, fige, orehi (suhi), kivi, lešniki (suhi),  mandarine (ne klementine).

 

  • mednarodni projekt  COMENIUS (vodja Nataša Zidar): v šol. letu 2013/14 in 2014/15 bomo vključeni  mednarodni  projekt Comenius z naslovom Rast in razvoj kot evropski državljan za prihodnost. Partnerske države so: Škotska kot vodja projekta, Portugalska, Poljska, Turčija. V marcu bo srečanje na Portugalskem in v maju na Poljskem.

 

  • EVROPSKA VAS: že 2 šolski leti smo se vključili v projekt Evropska vas, kjer smo na zaključni prireditvi v Kopru predstavili Španijo in Dansko ter bili s sodelovanjem zelo zadovoljni, zato planiramo sodelovanje v projektu tudi za prihodnje šol. leto.

 

  • “HEJ TI! Zavaruj se – internet je rast pa tudi past”: Projekt o varnosti na internetu za učence od 5. do 9. razreda v sodelovanju z Družinskim gledališčem Kolenc in zavarovalnico Triglav.

 

  • PROMETNA KAČA (vodja Stanka Benigar) projekt Traffic snake game network– Partner je Razvojna agencija Sinergija in je delno financiran s strani EU programa Intelligent energy Europe. Je zanimiva in zabavna dejavnost, ki z igro vzpodbuja osnovnošolske otroke in njihove starše, da za pot v šolo in nazaj uporabijo okolju prijazno, varno in zdravo obliko potovanja. Cilj je zmanjšanje onesnaževanja okolja z izpušnimi plini in povečanje uporabe trajnostnih načinov mobilnosti.

 

  • projekt DVIG SOCIALNEGA IN KULTURNEGA KAPITALA V LOKALNIH SKUPNOSTIH ZA RAZVOJ ENAKIH MOŽNOSTI IN SPODBUJANJE SOCIALNE VKLJUČENOSTI- S 1.9.2014 sodelujemo v mreži šol z OŠ Antona Žnideršiča iz Il. Bistrice, OŠ Jelšane in OŠ Prestranek. Kot koordinator projekta je učiteljica Katarina Weber, ki je za 0,50 delovnega časa zaposlena na šoli za ravnatelje na Brdu pri Kranju. Socialni in kulturni kapital posameznika je bogastvo, ki izvira iz sodelovanja in vpetosti v socialne vezi in mreže. Povečuje občutek pripadnosti, zaupanja in solidarnosti ter omogoča razvoj posameznika in skupnosti. Da smo bili kot mreža šol izbrani na razpisu, smo pripravili bogat program aktivnosti, ki jih bomo izvajali v letošnjem šolskem letu.